Campagne uitgelicht: MediaMarkt

Campagne uitgelicht: MediaMarkt

Ook voor partijen die bekend zijn door het hele land kan het interessant zijn om lokaal te adverteren. Dat bewees MediaMarkt met haar 'BTW weg ermee!' campagne van afgelopen week. Zij kozen ervoor om deze landelijke campagne óók lokaal weg te zetten in Limburg, en met succes!

Banner MediaMarkt - BTW weg ermee!

Landelijk vs regionaal

De vraagt rijst natuurlijk welk voordeel MediaMarkt, een grote speler in de Nederlandse elektronicawereld, heeft bij het lokaal uitzetten van een landelijk uitgerolde campagne. Wael Laroussi, Chief Customer Officer MediaMarkt Maastricht, zegt daarover het volgende: "We wilden graag een extra dimensie toevoegen aan onze landelijke campagne. Het grote voordeel van lokaal adverteren is dat je de boodschap kunt aanpassen op de regio waarin je zichtbaar bent. Dat past perfect binnen onze omnichannel strategie", zo licht Laroussi toe. Hij vervolgt: "Daarbij komt dat je via een provinciale speler als L1 veel dieper doordringt in de Limburgse markt dan mogelijk is met een volledig landelijk georiënteerde campagne".

 

Met een provinciale speler als L1 dring je veel dieper door in de lokale markt Wael Laroussi, Chief Customer Officer MediaMarkt Maastricht

Twee vliegen in één klap

Door de campagne weg te zetten via een bannercampagne én de unieke web- en appvertorial zet MediaMarkt volledig in op online. En dat is een bewuste keuze. "Het biedt ons de mogelijkheid om onze boodschap aan te passen op verschillende doelgroepen. L1 heeft naast een enorm bereik in Limburg namelijk ook een flinke vinger in de pap als het gaat om de Belgisch-Limburgse markt. Vanuit het oogpunt van Cross Border Marketing is het interessant om een deel van onze advertenties enkel in te zetten binnen Belgische postcodegebieden. Zodoende kunnen we vertellen dat de reistijd naar de dichtstbijzijnde MediaMarkt helemaal niet ver is voor onze zuiderburen".

Gedurende een volledige week was de 'BTW weg ermee!' actie niet te missen in onze provincie én daarbuiten. En door via de kanalen van L1 zowel in te zetten op de Limburgse als op de Belgisch-Limburgse markt sloeg MediaMarkt twee vliegen in één klap.

Wilt u ook adverteren in Limburg? Neem dan contact op met onze media-adviseurs

AvondGasten Europa: wordt het Maastrichtse Euro-project na drie decennia voltooid?

AvondGasten Europa: wordt het Maastrichtse Euro-project na drie decennia voltooid?

Pitlane over de GP van Spanje

Pitlane over de GP van Spanje

Route Regio: Guido Dieteren zoekt vrijwilligers

Route Regio: Guido Dieteren zoekt vrijwilligers

Limburg Doc: Wiesje Vaessen, de vergeten kampioene

Limburg Doc: Wiesje Vaessen, de vergeten kampioene

De Stokkemer Stadmuzikanten te gast in Wunderbar

De Stokkemer Stadmuzikanten te gast in Wunderbar

Route Regio: nieuwe start voor gemeenschapshuis Vilt

Route Regio: nieuwe start voor gemeenschapshuis Vilt

Logo 1Limburg

Programma's