Klachten over media-aanbod van L1

Klachten over media-aanbod van L1

Natuurlijk probeert L1 - via radio, tv en online - zo zorgvuldig mogelijk verslag te doen. Maar waar mensen werken kunnen fouten worden gemaakt. En die zullen we ruimhartig corrigeren indien noodzakelijk.

L1 werkt mee aan de Raad voor de Journalistiek. De Raad is een onafhankelijke instantie, waar belanghebbenden terecht kunnen met klachten over journalistieke activiteiten, die naar hun oordeel niet goed zijn afgehandeld door het medium zelf. De Raad is een orgaan van zelfregulering voor de media.

Voordat de klager zich tot de Raad kan wenden moet hij zijn bezwaren eerst voorleggen aan het medium (bij de eindverantwoordelijke). Bij L1 kan dat per mail via Hoofdredactie@L1.nl.

Dit dient te gebeuren binnen drie maanden na het plaatsvinden van de journalistieke gedraging waartegen klager bezwaar heeft. Daarna heeft L1 maximaal één maand de gelegenheid om de klacht af te handelen. Als de klager met die afhandeling niet tevreden is of L1 reageert niet, dan kan hij zijn klacht vervolgens bij de Raad voor de Journalistiek indienen.







Logo 1Limburg

Programma's