Eveline van Dam valt in de prijzen met het eetbaarder maken van vlees

Eveline van Dam valt in de prijzen met het eetbaarder maken van vlees

​Een vondst van een Maastrichtse studente aan de Has Hogeschool is in de prijzen gevallen.

Eveline van Dam is vierdejaars studente Food Innovation in Den Bosch en ontwikkelde een methode om vlees makkelijker eetbaar te maken voor mensen met kauw- en slikproblemen.

Eveline van Dam over haar vondst.

|

Door de marinade van enzymen behoudt bijvoorbeeld een biefstuk wel zijn smaak en vorm, maar wordt die zo zacht als paté.

De 24-jarige Maastrichtse vertelt hoe ze op het idee kwam.

|

Met de vondst was ze de grote winnaar bij de Has Food Experience. De medische voedingsindustrie heeft inmiddels ook al interesse in het product, zegt Eveline van Dam.

L1 Radio

Luister L1 Radio via L1.nl/Radio of op FM 95.3 en 100.3. L1 Radio is ook via DAB+ te beluisteren, op kanaal 7A.

AvondGasten: hoe leren we jongeren om hun talenten te herkennen en te benutten?

AvondGasten: hoe leren we jongeren om hun talenten te herkennen en te benutten?

Pitlane blikt vooruit op de GP van Sakhir

Pitlane blikt vooruit op de GP van Sakhir

L1mburg Centraal - 3 december 2020

L1mburg Centraal - 3 december 2020

L1mburg Centraal: steeds meer vrouwelijke burgemeesters in Limburg

L1mburg Centraal: steeds meer vrouwelijke burgemeesters in Limburg

L1mburg Centraal: Joeri Verlinden kan zich plaatsen voor Tokio

L1mburg Centraal: Joeri Verlinden kan zich plaatsen voor Tokio

L1mburg Centraal: EK handbal met cruciale rol voor Larissa Nusser

L1mburg Centraal: EK handbal met cruciale rol voor Larissa Nusser

Logo 1Limburg

Aantal sterfgevallen in Limburg neemt toe

Aantal sterfgevallen in Limburg neemt toe

Er zijn vorige week in Limburg minder mensen overleden dan in dezelfde periode vorig jaar. De afgelopen weken was het sterftecijfer in onze provincie stabiel, maar nu is sprake van stijging.

Nog geen roetveegpiet in chocoladevorm

Nog geen roetveegpiet in chocoladevorm

De verandering van de hulp van Sinterklaas is de laatste jaren ook in veel winkels zichtbaar. Een traditionele Zwarte Piet, als poppetje in de zaak, of in een reclamefolder, zie je bijna nergens meer. Voor bakkerijen en chocolatiers is het wat lastiger.

Programma's