Blog: doorstart L1.nl biedt nieuwe kansen

Afbeelding ter illustratie © Bron: L1
Blog van L1-hoofdredacteur Leo Hauben
Vanaf deze maandagochtend hebben we een volledig nieuwe website, onze verrassing voor Limburg op 5 december.
De introductie van een nieuwe vormgeving is spannend, zeker nu we hebben gekozen voor een aantal opvallende vernieuwingen. Maar we hebben natuurlijk een hoger doel. We willen meer mensen (langer) binden aan L1.nl, waar een schat aan informatie is te vinden over Limburg.
Niet iedereen heeft tijd om de hele dag radio te luisteren of de hele avond L1 TV te kijken. Via onze site serveren wij de informatie op een andere manier uit, in kleinere porties, anders gegroepeerd. Ideaal voor wie heel gericht zijn of haar onderwerpen eruit wil pikken.
Voor het regionale nieuws houden we natuurlijk onze nieuwssite 1Limbrg.nl, het gezamenlijk project van L1 en De Limburger. Tussen haakjes: inmiddels is 1Limburg goed voor bijna tien miljoen bezoeken per maand en vorige week is de site als tweede geëindigd bij de verkiezing Website van het Jaar (categorie Nieuws& Informatie, publieksprijs).
Gelukkig zijn wij ijzersterk in video, onze uitgangspositie is perfect.Leo Hauben, hoofdredacteur L1
Het gemiddelde verblijf op L1.nl is afgelopen tijd opgelopen tot meer dan zes minuten per bezoek, omdat veel mensen tijd besteden aan het bekijken van video’s. Ook uit internationale onderzoeken blijkt dat video steeds meer gaat bepalen of een website succesvol is. Gelukkig zijn wij ijzersterk in video, onze uitgangspositie is perfect.
Onze website moet veel meer zijn dan een opslagplek voor radio- en tv-uitzendingen. De nieuwe vormgeving en de techniek daarachter (van het Belgisch-Limburgse bedrijf Brainlane) zijn een enorme stimulans voor onze medewerkers om flinke stappen vooruit te zetten en nieuwe ideeën te ontwikkelen.
L1.nl is dood, leve L1.nl
Leo.Hauben@L1.nl,hoofdredacteur L1
PS: natuurlijk horen we graag jouw mening over de nieuwe site. Reacties zijn welkom: info@L1.nl