Bavaria: 'drink als een prins' ook voor 16- en 17-jarigen

Afbeelding ter illustratie © Bron: L1
Bierbrouwer Bavaria zet met hun carnavalsposter ook 16- en 17-jarigen aan tot het 'drinken als een prins'.
Op de poster die overal in Limburg in bijvoorbeeld bushokjes hangt staat het oude logo: 'Geen 16? Geen druppel'. Met die poster maakt Bavaria reclame voor de Bavaria Bier Scepter, de gadget waarmee de Brabantse bierbrouwer campagne voert.

La Bamba

Het attribuut werd vorige maand gelanceerd met de bijbehorende carnavalsplaat 'Drink als een Prins'. Dat nummer is een samenwerking van La Bamba en het Brabantse feestduo de Gebroeders Ko. Het drinken van alcohol is sinds 1 januari van dit jaar verboden voor 16- en 17-jarigen. De overheid voert sindsdien de campagne 'NIX18'.

'Niet zitten slapen'

Bavaria laat in een reactie weten dat ze niet hebben zitten slapen bij het drukken van de poster. Volgens woordvoerster Inge van der Heijden van Bavaria was het een kwestie van slechte timing. "Het campagnemateriaal moest gedrukt worden voordat de nieuwe slogan bekend was. Bavaria komt kroegeigenaren tegemoet die nu een foute poster voor het raam hebben hangen. "Er zijn stickers beschikbaar met '18' er op. Daarmee kan deze poster gecorrigeerd worden", aldus Bavaria over die oplossing.