Adverteren in tijden van crisis loont!

Adverteren in tijden van crisis loont!

Lees hier hoe dit voor uw bedrijf kan werken!

De coronacrisis houdt ons nu al een jaar in bedwang en beheerst, grotendeels, ons leven. Zowel fysiek, sociaal, maar ook economisch. Maar hopelijk kunnen we binnenkort weer open! Bent u er dan klaar voor? Weet uw klant u dan te vinden?

In dit artikel leest u enkele argumenten waarom wij adviseren om juist nu al te investeren in uw communicatieboodschap, zodat u de concurrentie voor bent!

Fysieke en mentale beschikbaarheid voor een merk is van levensbelang Byron Sharp, marketingdeskundige

Uit bovenstaande quote valt af te lezen dat, door het wegvallen van de fysieke beschikbaarheid van merken als gevolg van de lockdown, het daarom des te belangrijker is dat de mentale beschikbaarheid van merken door middel van reclame wordt gestimuleerd. Ben zichtbaar en onderhoud de relatie met de consument, blijkt uit onderzoeken van de Advertising Research Foundation en Millward Brown.

Waarom is dit het juiste moment om die campagne te starten?

Volgens artikelen op onder andere marketingsite Frankwatching.com blijkt dat het loont om juist in tijden van crisis te investeren in uw merk. Waarom? En op basis van welke tips?

Hieronder zetten we ze voor u op een rijtje:

  • Niets doen aan zichtbaarheid/adverteren (oftewel ‘going dark’) is risicovol ten opzichte van uw positie in de markt en kost ongeveer 5 jaar herstel om uw plek terug te winnen.
  • Bedrijven die tijdens vorige crises bleven adverteren genereerden veel meer positieve bedrijfsresultaten en zagen ook hun marktaandeel sterker groeien. Dat is dus ook een tip voor in deze coronacrisis. Dat heeft ook een positief effect voor na de crisis, aangezien het effect van adverteren tijdens de crisis groter is dan in normale omstandigheden.
  • Door in tijden van crisis te adverteren verhoogt u de kans op de ESOV (excess share of voice), oftewel uw relatieve zichtbaarheid! Dat verklaren marketingonderzoekers Binet & Field. Wanneer uw concurrent niets doet en u bent wel zichtbaar vergroot u uw marktaandeel.
  • Een korte termijn strategie (gericht op snelle omzet en winst) leidt uiteindelijk tot veel verlies, als u geen lange termijn investering doet.
  • Beperk u dus niet alleen tot promoties en (prijs)acties.
  • Innoveren in uw merk is daarom een betere strategie. Durf hier ongeveer 60% van het marketingbudget voor vrij te maken.
  • Claim uw marktaandeel via verschillende media, aangezien de media in crisistijden door meer consumenten intensiever worden gebruikt.
  • Laat uw goede wil en mensheid zien in de uitingen.
  • En pak de voorsprong op uw concurrent!

Overtuigd? Wij helpen u graag verder!

Via onze mediakanalen L1 TV, L1 Radio en online mogelijkheden op de platforms van 1Limburg bereiken we maarliefst 85% van alle Limburgers; zowel de grote massa als ook specifieke doelgroepen via getargette online campagnes. Onze media-adviseurs en marketeers denken graag met u mee over uw communicatieboodschap in Limburg, zodat u er helemaal klaar voor bent als alles weer terug is bij het oude normaal!

Interesse?
Via onderstaand formulier kunt u uw gegevens achterlaten zodat één van onze media-adviseurs contact op kan nemen om onze mogelijkheden met u te bespreken. We helpen u graag met uw communicatie en campagne in Limburg!

Ik wil informatie over adverteren bij L1

Interesseformulier

Route Regio: heeft COVID ons op de werkvloer ook iets positiefs gebracht?

Route Regio: heeft COVID ons op de werkvloer ook iets positiefs gebracht?

Route Regio: Bas van Neer wil cabaret in het Limburgs maken

Route Regio: Bas van Neer wil cabaret in het Limburgs maken

Persconferentie Rutte op alle kanalen van L1

Persconferentie Rutte op alle kanalen van L1

Óngerwaeg en het zwembad van Nieuwstadt

Óngerwaeg en het zwembad van Nieuwstadt

Limburg in Beweging - kracht: armen rug en borst - 13 april 2021

Limburg in Beweging - kracht: armen rug en borst - 13 april 2021

L1mburg Centraal - 12 april 2021

L1mburg Centraal - 12 april 2021

Logo 1Limburg

Programma's